сряда, 9 декември 2020 г.

Салата с булгур, черен боб, грилована тиква и зелении

 

Продуктите от мен, количествата от вас, по вкус. :)

 

булгур

черен боб /може и червен (аз избрах заради цветовата комбинация)

грилована тиква

червен лук на полумесеци (накисвам го за поне 30 мин. в малко захар и сол и оцет)

зелена салата ( при мен някаква рошава и листа цвекло) или бейби спанак

тиквени семки или орехи

захаросан джинджифил за пикантност / ползвайте малко чили в дресинга, ако не разполагате с него

 

 Дресинг:

сол

Заатар

млян кимион

млян кориандър

малко мед

бял балсамов оцет

зехтин


Булгура накиснете във вряла вода (в съотношение 1:2) и похлупете, докато я поеме.

Тиквата нарежете на кубчета (гледам да е горе долу с размера на боба), поправете с малко сол и п-р, олио и запечете на грил тиган.

Черния боб сварете или ползвайте консерва. На мен ми беше останал от предна употреба - съхранявам го като го затваря горещ с течност в буркан, обръщам с капачката надолу да изстине и после съхранявам на студено - около месец издържа. 

Поръсила съм със захарен фенел за украса, но и още вкус. :) 

Смесете съставките на дресинга и сглобете салатата. Украсете по ваш вкус.  Да ви е вкусно!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Хлебче Рожков с квас

  Преди време правих такова хлебче, но с 30% рожков и се получи хубав десертен/за закуска хляб.   Исках обаче обичайния хляб, подходящ за за...