вторник, 2 април 2013 г.

Ягодова торта/ сладкиш със сирене




 
за 24см форма

За блата:
3 жълтъка
1щ. сол
1ч.л. лим. кора (аз сложих повече)
40г/3с. л. захар
2 белтъка
35г/2с. л. с връх брашно
10г/1с. л. нишесте

Жълтъците се разбиват на пяна със солта, половината от захарта и лим. кора. Белтъците - на сняг с останалата захар и се добавят към жълтъчната смес.  Върху яйчната смес се пресяват брашното и нишестето. Разбърква се леко и се изсипва във формата застлана с хартия за печене. Пече се 5-6 мин.(към 10тина при мен) на 200С . Като изстине се изважда от формата, маха се хартията и се връща отново, като стените се намазват с малко олио.

За горния слой:
2с. л. желатин  (при мен 2 пак.)
3 жълтъка
1 ч.ч. захар
2с. л. нишесте
1ч.л. лимонова кора
1ч.л. порток. кора

300мл портокалов сок

500мл пр.мляко
300 г фино крем-сирене/заквасена сметана или обезсолено сирене Дунавия
200мл течна сметана
400г ягоди

Желатинът се накисва в 50 мл студена вода да се накисне. Смесват се жълтъците, нишестето, захарта, портокаловия сок, млякото и настърганите кори.  Вари се на средно силен огън, докато започне да се сгъстява и при непрекъснато бъркане.
Тогава (аз изчаках малко да се поохлади, да не е съвсем врял крема) се добавя желатинът и се разбърква добре да се разтвори. Охлажда се.
Крем-сиренето се разбива и се добавя към крема. Сметаната също се разбива и се добавя. Всичко се разбърква добре.

Върху блата се намазва тънък слой от  крема и отгоре се нареждат ягодите, нарязани на половинки. Залива се с останалия крем, заравнява се.
Оставя се да стегне в хладилник 4-5 часа, махат се стените на формата и се украсява с бита сметана и четвъртинките ягоди.

За гарниране:
300мл сметана (при мен отиде доста по-малко около 100-150)
1с.л. захар, ако не е сладкарска сметаната
2 ягоди разрязани на четвъртинки
..... или естествено, както си решите за украсата.

                                                                                                                                    сп. Меню




За форма 26см  ползвах за блата доза и половина, остналото  не съм променяла.
За блата: към жълтъчната смес добавих малка част от белтъците на сняг (иначе ставаше много гъста сместа и неудобна за бъркане), след това брашното с нишестето и завърших с по-голямата част белтъци на сняг. Някакси не ми допада брашно след белтъци на сняг .
  Крема, още докато го варях, ми се видя твърде рядък и  добавих още 1 ½ с.л. нишесте (а после установих, че може и повече -  пакетче). В крайния си вид ми се виждаше редичък крема!
Като сипах малка част от крема върху блата, защото беше рядък, сложих формата, както и купата с останалия крем в хладилника за около час, за да се стегне и да мога да наредя ягодите.  После ги наредих спокойно, залях и в хладилника.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Хлебче Рожков с квас

  Преди време правих такова хлебче, но с 30% рожков и се получи хубав десертен/за закуска хляб.   Исках обаче обичайния хляб, подходящ за за...